fredag 11 september 2015

Balkongen, värmen, friden och bersån


Nu börjar det bli kallt ute och jag sitter här och kontemplerar.
Har praktiskt taget bott på balkongen hela sommaren. Alla inlägg skrivs härifrån. Mat ätes här. Häng sker här.
För det är ju så mysigt med all grönska vi har lyckats odla.



Vår älskade strandkorg. Kan vara en av årets allra bästa köp. Det blev pricken över i och balkongen är äntligen färdiginredd.


Detaljbild. En tyngd för att balkongdörren inte ska blåsa upp. Jysk kommer den ifrån.


Vår nya aubergine. Den andra blev stor och åts upp. Vi samlade frön från den.


Våra zucchinis. Snart ätbar storlek.


Bifftomaterna. Bli röda nångång då!


Stor stolthet. Det är första gången jag lyckas med purjoodling. De är inte stora men visst fan satte de sig i år. Har aldrig lyckats få mer än ett grässtrå tidigare.


Våra sockerärtor. Lite blurry men den är där. Dessa plockar jag av titt som tätt och lägger i en påse i frysen.


Våra chilisar. Vilken massproduktion det har varit! Vi har även fått habanero och jalape ño men inte mycket.


Svårt att fota chili men de finns där i massor. I år har jag torkat dem gröna i svamptorken eftersom jag samlar till ordentligt med grönt chilipulver.


Balkongen från vardagsrummet.

Vår hylla i stålgaller som plockar upp allt bråte och växter på höjden. Jättebra när man vill ha fri golvyta.


Djungelbild med zucchini, frilandstomater och druvgurka.


Zucchinin hänger in över strandkorgen.


Idag snittade jag upp en sockerärtsskida och plockade ut fröna för torkning och plantering inför nästa år.

Gud vad jag kommer sakna detta under vinterhalvåret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar