onsdag 26 augusti 2015

Kul att odla!


Auberginen har blivit stor och tjock! Jag är så stolt över min bebis.


Och ser ni? Zucchini är på väg. Det här är ju så roligt!

På väg att få pumpa och gurka också.

Känner mig så stolt över mina små bebbar.
Auberginen köpte jag i en fröpåse och den var svindyr. Nästan 50 spänn för typ 4 stycken fröer. Bara en blev planta. Det är oerhört risky. Hur kan de vara så snåla med sina fröer?
När vi äter upp babyn, ska vi ta fröerna ifrån den. Från och med nu tänker jag att vi ska vara 100% självförsörjande vad gäller fröer.

2 kommentarer:

  1. Det är trevligt att ha en liten barnkammare att ta hand om, mina tomater växer sig större och starkare.

    På fröpåsen brukar de stå hur många procent som de garanterar ska gro, garanterar de bara 25% så det som det ska. Kolla på påsen och klaga även om det inte står vad de garanterar. För 1 av 4 är löjligt lite.

    Kram
    zazza

    SvaraRadera
  2. Jag slängde ju påsen efter att fröerna planterades. Det var bara fyra. Minns ej vad det stod men nu har jag massor med frön. Auberginen har nu käkats upp.
    Kul med tomaterna. Våra busktomater har gett många röda men de är så små så det täcker inte behovet. Bifftomaterna och frilands är på väg. Dock helgröna fortfarande. Kul att odla verkligen!

    SvaraRadera