lördag 1 augusti 2015

Broccolifrön odlas



svartpeppar planta kan man odla svartpeppar köpa en svartpepparplanta var vad kostar frön peppar
Att odla egen broccoli på mindre yta var ju inte så bra. Huvudet blev inte stort så jag låter den gå i blom. svartpeppar planta kan man odla svartpeppar köpa en svartpepparplanta var vad kostar frön pepparodla sätt frö, vattna, rens, jorden, angrepp, trips, bladlöss, bananflugor, bli av med hur, bladen, bästa sättet, när sätter man frö, lyckas, 

Varför? Jo för att efter blomningen, får den fröskidor. Man låter dem bli så stora det bara går. Jag kommer visa er sedan när det är dags att skörda dem.
svartpeppar planta kan man odla svartpeppar köpa en svartpepparplanta var vad kostar frön peppar
Här på bilden är min andra broccoliplanta som har blommat för längesedan.odla sätt frö, vattna, rens, jorden, angrepp, trips, bladlöss, bananflugor, bli av med hur, bladen, bästa sättet, när sätter man frö, lyckas, aldrig, växtnäring, jord, dränerad, mögel, svamp rötter

Det finns nya rön om broccolins nytta. Det ska vara bland det bästa man kan äta. De odlar superbroccoli och allt det där. Hjälper mot autism etc. Bevisad effekt och allt. Nåväl.
Vad jag ska göra är att jag ska odla upp så mycket frön jag kan för att sedan grodda dem. Det koncentratet av näringsämnen ska vara oslagbart.odla sätt frö, vattna, rens, jorden, angrepp, trips, bladlöss, bananflugor, bli av med hur, bladen, bästa sättet, när sätter man frö, lyckas, aldrig, växtnäring, jord, dränerad, mögel, svamp rötter
Så kära broccoliplanta, nu ger du mig galet mycket frön så att vi blir både smartare och snyggare här hemma. Hör du det?odla sätt frö, vattna, rens, jorden, angrepp, trips, bladlöss, bananflugor, bli av med hur, bladen, bästa sättet, när sätter man frö, lyckas, aldrig, växtnäring, jord, dränerad, mögel, svamp rötter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar