fredag 27 december 2013

Lite pyssel


Om ni som jag, är oerhört förtjusta i stora stearinljus. Gör dem själv.
Samla ihop slattar. (Jag har nog samlat i 2-3 år nu.)
Sätt en kastrull med vatten på plattan. Inuti den sätter man en mindre kastrull med ljusslattarna.
När det har smält, häll ner det i formar du vill använda. Jag tog dessa tre ljuslyktor från Hemtex och denna avlånga från IKEA.
Tryck sedan ner ett vanligt stearingljus i dem när de har börjat stelna lite. I den främre delade jag upp ett ljus i tre.
Låt stelna på balkongen.


 Annars har jag inte gjort mycket. Slängt upp fläktluckor, elskåp och lock i walk-inen.

2 kommentarer:

  1. Hej Funky!

    Vad fint ni har fått det : )
    Har också en massa sparade ljusstumpar som ska få ett nytt liv så småningom.

    Önskar dig en god jul i efterskott, har varit rätt så dålig och har inte orkat med saker och ting.

    Kram Zazza

    SvaraRadera
  2. Fina du! Kul att se dig här igen!
    Fy så eländigt. Jag gör samma sak själv när jag har ont. Försvinner bara in i mig själv. Man kommer åter när man har fått tillfriskna.
    God jul gullunge!

    Kram!

    SvaraRadera