torsdag 16 maj 2013

Sått och gullat med min balkong


De flesta av mina krukväxter överlevde inte flytten. Ingen hann ta hand om dem. Så idag har jag sått på nytt.
Överst: Chilipeppar-plantor och tomater + en ganska död oregano (Inte helt död. Ser minsann de små gröna bladen längst in)
I mitten har vi koriander, sivri och paprika.
Nederst: Plocksalat och ännu en halvdöd planta med persilja. Även den bådar gott med nya små blad.

Hyllan är skitbra. Ljuset fördelas på flera plan när solen börjar försvinna bortåt. Tror den är från Clas Olsson

hur gör man fint på balkongen idéer tips gräsmatta trall
Här är ruccola, plocksalat och isberg.

styla balkong olika krukor snyggt på balkong bäst för sol nå solen lummigt roliga krukor olika odla i
De ska få skjuta ut lite och ta fäste.


Sedan kommer de bo i köket i dessa fina Star Wars-muggar som jag ska använda som krukor. Färska örter till hands är det bästa jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar