måndag 29 april 2013

Vår tredje natt


Vi ska sova nu. Vår tredje natt i denna underbara, luftiga, vackra, ljusa, trivsamma bostad.
Som vi trivs!
Jag har inte bloggat så ofta dessa dagar. Det är nog förståeligt. Att fota bråte, kartonger, kaos och uppackning är ju inte intressant för någon. Att beskriva det med en massa adjektiv för plåga och tortyr som bonus på det redan existerande helvetet är outhärdligt.
Men nu börjar vi komma smått i ordning. Och idag installerade jag äntligen internet också efter en lång kamp med ny leverantör och nya dosor och sökandet efter sladdar i gamla kartonger.
Min kamera har jag fortfarande inte hittat. Börjar bli lite konfunderad då jag inte ens minns att jag har packat ner den. Får nöja mig med mobilen så länge.

Jag är för tillfället väldigt förälskad i vårt sovrum. Det är inbjudande och mysigt. Man vill liksom vara här inne hela tiden.
Min nalle som heter Knalle sover redan som ni kan se. Sötast i världen är han. Han sover skönt i våra språjlans nya lakan från H&M Home. Otroligt fina med underlakan i samma färg. Ger en lyxig känsla när underlakanen matchar påslakanen och örngotten.
Jag ska köpa fler i andra nyanser. De är så sköna och färgerna så fina. Naturnära nyanser.

Nu måste jag lägga mig. Henrik gäspar och Knalle snarkar.
Jag förstår dem.
Det är vilsamt här.
Natti från oss.



4 kommentarer:

  1. Grattis till nya lägenheten :) Vad mysigt Knalle har det då ;)
    Puss

    SvaraRadera
  2. Tack älskade vän!
    Knalle sover, han sover jämt.

    SvaraRadera