tisdag 2 april 2013

Citat och texter som inredning.

Igår var vi på Kungens Kurva och gick i varje möbelaffär som fanns.

Alla, ALLA utom IKEA höll på att drunkna i floskler och ord man kunde köpa. Det var citat på allt möjligt och fullkomligt omöjligt.

På MIO-möbler fanns till och med ljuslyktor med bullshitfloskler. "Never leave a candle alone" eller nåt sånt skit stod det.
Åsa Gessle, tydligen gift med Per Gessle och "möbeldesigner", hade skapat en egen linje med plattityder. Vi såg en relativt snygg golvlampa men när vi kom fram till den och kunde läsa "Make Love, Not War" /Åsa Gessle, var det helt uteslutet att vi skulle köpa skiten och ställa den i vårt hem.
Åsa Gessletexter citat citattavlor bokstäver skrifter inredning interiös tavlor
Så jag tänkte på det och kom fram till att jag måste göra en egen citat och floskeltavla som ni kan skriva ut och rama in.

Varsågod!

5 kommentarer:

  1. Det här är det roligaste jag har läst! Jag satte kaffet i halsen! Du är så rolig! Din blogg är min nya favorit! Jag skrattar fortfarande medans jag skriver till dig! Du har så rätt!

    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Hahhahaa! Ja men enough is enough. <----Rama in kanske?

    SvaraRadera
  3. Kanske det enda citatet som faktiskt är värd inramning! :)

    SvaraRadera
  4. Ja eller så trycker man upp det i tapetbårder så att man inte har en enda yta kvar utan text.

    SvaraRadera
  5. Hurrah! In the еnd I got a blog from ωhere I
    know how to truly obtain vаluаble data concerning my study anԁ knoωledge.


    my homepage: Lektorat Berlin

    SvaraRadera