onsdag 27 mars 2013

Packar!



Fick ett ryck inatt när jag inte kunde sova. Började packa.
Idag har jag fortsatt och det ser ut som att vi har haft inbrott hemma. Så kaotiskt är det.

Givetvis är det ju också så att man råkar packa något som man sedan såklart behöver just, just nu och måste hitta igen.




Jag kom på ett mycket bra sätt att lösa detta ifall det inträffar igen samt också för att ha råkoll på vart allt är packat nånstans.

Och det bästa av allt är ju att flyttkartonger är återanvändbara så man vill ju inte klottra ner dem med tusen texter som man sedan ska klottra över.


Jag gjorde så att jag tog plastfickor som jag klippte i sex delar.
Tejpade upp dem på varje kartong med öppningen uppåt. Däri lade jag sedan en lapp och för varje ny grej jag packar ner i en och samma kartong, fyller jag bara i det på lappen. 

Smidigt med råkoll!

Och det bästa av allt är ju att plastfickorna hänger kvar. Man byter bara ut texten på lappen när man sedan packar ner grejer som ska till källaren.

1 kommentar:

  1. Glöm inte sista kartongen med allt som du kommer behöva första dagen/dagarna (toapapper, diskmedel, handduk osv) i separat kartong. Jag kör alltid kök1, kök2, Kök3, var allt ligger i olika viktighetsgrad. Dâ kan man packa upp alla 1or först sedan 2or och vissa kartonger kan âka rátt ner i källaren! Lycka till!
    Tanja

    SvaraRadera