lördag 2 mars 2013

KAOS!


Eftersom vi är smått sinnessjuka, kan vi inte låta bli att handla för vårt kommande hem.
Det är rena tvångshandlingen.
Vi bor just nu på 56 kvm och har köpt redan tidigare, två gigantiska skinnfåtöljer och två fotpallar som vi ska ha i vår blivande biograf.

Häromdan råkade vi googla soffan Cadillac Ranch för att se om vi kunde köpa nytt tyg till våran egen Cadillac Ranch XXL. Vårt vita tyg har blivit slitet.
Vad vi hittade under sökningen var istället en Cadillac Ranch XL till salu på Blocket.
Då i ren impuls bestämmer vi oss för att köpa en den, dvs en till...
Idag hämtade vi den.

Som ni kan se finns ingen som helst plats för den så den står mot väggen. Cykeln som stod där, är inkastad i gymmet. Det är galen kaos här. Man måste gå hinderbana från ena till det andra rummet

Nu ska jag avslöja hur stor en Cadillac Ranch XL är.

Håll i er.... house, house cadillac ranch fåtölj XL L XXL tyg soffa pris kostar köpa sofftyg




... Den är 220 lång och 120 bred!

För att ha nåt att jämföra med så är en normal enkelsäng 120 bred och 200 lång....


Här ligger madrassen och kuddarna till den på vår gamla Cadillac Ranch, som i sin tur är avskalad på sofftyg eftersom jag precis har tvättat tyget.

Tyget hänger i hela lägenheten på tork.


Och för att ni ska fatta hur mycket tyg det är, kan jag säga att Cadillac Ranch XXL är....



Ja du....
soffa soffor sängsoffa bäddsoffa stor soffa största soffan cozy soffa soffor soffgrupp vardagsrum tyg klädsel kostar vart kan man köpa hur många meter behövs soffor soffan min soffa deras soffa bra tyg slitstarkt sofftyger soffan soffor
...2,5 meter lång och 120 bred!
soffa soffor sängsoffa bäddsoffa stor soffa största soffan cozy soffa soffor soffgrupp vardagsrum tyg klädsel kostar vart kan man köpa hur många meter behövs soffor soffan min soffa deras soffa bra tyg slitstarkt sofftyger soffan soffor
Vatten över huvudet? Någon?


Gissa om vi längtar till 1:a maj då vi får tillträde.

10 kommentarer:

  1. Älskar den soffan, har kraschat på en likadan blå några gånger. :)

    SvaraRadera
  2. Den är värd sin vikt i guld!

    SvaraRadera
  3. Den soffan är outstanding! Har "importerat" en Cadillac XXL till Norge och älskar den fortfarande efter 14 år! Men tyget börjar bli slitet :(
    Hittar ingenting om House på nätet och inte nåt liknande tyg i butiker - nån som vet nåt om producent, House ägare i sin tid, vem som sydde - vad som helst! Jag vägrar köpa ny soffa!

    SvaraRadera
  4. Många har sökt förgäves efter just tyget men tyget är tydligen Boråstyg. Man ska köpa tyget och låta sy upp. Soffan är en livstidsmöbel. VÄGRA KÖPA NY!

    SvaraRadera
  5. Tusen takk for tips! Klart soffan ska få leva vidare. Ingen över, ingen vid sidan! :-)

    SvaraRadera
  6. Vad är det för färg på din? Jag ska ju köpa tyg till mina också. Båda ska så småningom bli vita. Den gamla vita är så sliten. Men det blir längre fram. Vi har vansinnigt mycket att göra innan det.

    SvaraRadera
  7. Älskar min soffa också men den ska nu flyttas till hunddagis och jag vill ha en ny hemma. Var köper jag en ny?

    SvaraRadera
  8. Blocket. Enbart på Blocket. De produceras inte längre.

    SvaraRadera
  9. Byter gärna min XL's tyg mot ett lika fräscht tyg i vitt om någon har eller funderar på att sälja sin. Min är mörkgrå i ett mycket fint och mjukt material som påminner om manschester. Den gråa är mer lättsåld än den vita.

    SvaraRadera
  10. Hallå, är det någon som vill bli av med sin Cadillac soffa så hör av er till mig :) Jag vill ha en till !! ylvabergman@hotmail.com Stockholms-området

    SvaraRadera